x
A webhely a cookie-k segítségével nyújtja a szolgáltatásokat, szabja személyre a hirdetéseket. A webhely használatával elfogadja a cookie-k használatát
Menü
magyar
Hungarian hu
English en
Romanian ro
French fr
Ft

Segítő tippek

S E G Í T Ő   T I P P E K

   Sok éves fogorvosi és kereskedelmi tapasztalataim egy részét találja itt meg. Lesz köztük nagyon sok dolog, amire azt mondják majd először, hogy minek erről írni, hiszen ezt mindenki tudja. Az a rossz hírem, hogy sajnos az én tapasztalatom más. Én a fogászati kereskedelem területéhez is úgy állok, mint a betegeim elé: az okot szeretném kezelni! Itt a fogorvosok anyagbeszerzésének területén is találok sok hibát  (=betegséget), aminek okai tájékozatlanság, rossz szokás, jellemhiba, stb. Talán az én tapasztalataimból tanulva a kollegák megelőzik (primer prevenció) majd a hibákat, vagy ha már kialakult, akkor kijavítják azokat (szekunder prevenció). Lássuk!

1.) Fogorvosközpontúbb, észszerűbb kiszerelések
Mióta magam szerzem be a munkám során használt termékeket, mindig próbáltam (szerintem segítő) javaslatokkal fordulni kereskedők, importőrök és gyártók felé, de a legkevesebb eredményt értem el. Ez az egyik ok, ami a kereskedelmi tevékenységre bátorított. Nem tudtam mit kezdeni mások rugalmatlanságával, „fogorvos-barátságtalanságával”, ezért jó példával szeretnék elöl járni abban, hogyan kell apró figyelmességekkel a fogorvosok kedvében járni.

A lenti példák mutatják, hogyan szeretnénk megóvni egyes fogorvosokat a felesleges raktározástól. A gyári, szerintem eltúlzott mennyiségegységek helyett mi felhasználóbarátabb kiszereléseket hoztunk létre:

termék megnevezés                            gyári egység                 a mi kiszerelési egységünk

Elszívók különféle méretben                     20 db                                         1 db

Polírozó kefék nejlonból                          36-72 db                                  1-20 db

Forgóeszközök, különböző forma             3-5-6 db                                      1 db

Mivel a kisebb kiszerelések célja nem az egységnyi termék árának növelése, ezért nálunk az ár arányosan egyenlő vagy csak kicsivel drágább, mint a nagyobb csomagoké. Mindig gondoljuk át, van-e előnye annak, ha a legnagyobb kiszerelelést vesszük meg, és csak azért, mert egy cég nagyobb egységekben árul egy terméket, még nem biztos hogy jobban is járunk vele.

2.) Rendszeresen akciósnak tűnő áron vásárol, majd rádöbben, hogy átverték?
Néhány „kevésbé tökéletesen működő” kereskedő kénytelen jobb színben feltűnni a vásárló előtt, és olyan marketingelemekhez nyúl, amelyek nem nevezhetőek tisztességes módszereknek, csak azért, hogy vásárlásra ösztökélje árakban kevésbé jártas fogorvosunkat.

Nagyon hatékony lehet, mert rendszeresen ismétlődik néhány cégnél. Leggyakrabban akciós árúnak, olcsónak tüntetnek fel egy terméket, amelyet még valószínűleg sohasem tudtak drágábban eladni. Nagyon rossz módszernek tartom, amikor a kereskedő nem valóságos árcsökkentést hajt végre, hanem annak látszatát szeretné elérni, úgy, hogy az eladási ára fölé egy hihetetlenül magas árat ír, majd áthúzza, és mellé még azt is odaírja, mekkora a virtuális kedvezmény mértéke (két valótlan számmal is manipulál). Legszebb példák: (nem írok céget, úgyis magára ismer, és márkát sem, mert a gyártó nem tehet róla!)

"Nem steril, púderezett kesztyű, 100 db/doboz

                 akciós ár (?) br. 1890 Ft /áthúzva:5500 Ft, kedv:-65% /  "

  Vettek már valaha 1 doboz kesztyűt 5500 Ft-ért???

Vajon ha egy ilyen módon működő cég tud ekkora kedvezményt adni, majd azt állítja, hogy kis árrései miatt olcsó, az hihető? Vagy például ugyanez a cég Dániában br. 3200 Ft-ért árulja az 50 db sárga keverőcsőrt, itthon meg majdnem a duplájáért, Lengyelországban a Woodpecker gyártmányú EMS kompatibilis G1 depurátorfej ára is a fele az itthoninak, továbbra is úgy gondolják, hogy a fent említett cég mindig az egyetemes erkölcs talaján mozog? Pedig multinacionális cégként nincs rászorulva, hogy szabálytalankodjon. Gondolja át, kinek szavaz bizalmat vásárlásaival! Tudatosabban költse a pénzét, és ha mások sem drágábbak, akkor azokat támogassa, akik tisztességesebbek!

Kérem a kedves kollegákat, hogy csak azért, mert megtehetnék, még nem kell figyelmetlenül szórni a pénzt és trükköző cégeknek bizalmat szavazni. Vegyük észre a problémát,  és ne fogadjuk el ezt helyes piaci viselkedésnek!

Annyit tudok ígérni, hogy nálunk ilyet nem fog tapasztalni!

3.) Nem szeretne pácienseket veszíteni vagy kezeléseket elnapolni fogászati eszközének működésképtelensége miatt?
Nekem az egyik legnagyobb stresszt az okozza munkám során, hogy milyen gyorsan tudom majd újra működőképessé tenni azokat a fogászati eszközeimet, amelyekből csak egy van. Szerencsére mára már egy kezemen meg tudom számolni ezeket a gépeket, de ezzel csak csökkentettem a problémáim valószínűségét és nem zártam ki teljesen. Ez alapján azt ajánlom minden kedves fogorvos kollegámnak, hogy a működésének biztonsága érdekében, amiből csak teheti, legalább kettőt birtokoljon. Nem találkoztam még olyan fogorvossal, akit minden körülmények között órákon belül kisegített egy szervizes. Szerintem a megoldások a.) jobb ugyanabból a pénzből két kevésbé favorizált eszközt venni, mint egy darab drágább, régóta ismert márkájút, vagy b.) venni egy szuper megbízható, luxusosztályú eszközt, és mellé egy irtó egyszerű, kedvezményesebb árút, csak arra a célra, hogy azokon a bizonyos napokon kisegítsen. Mi mindkét variációra tudunk önnek ajánlani termékeket.

Lássuk, miből van nekem személy szerint legalább kettő:

  • turbina, kék-, piros könyök, egyenes darab,endo kézi darab
  • fotopolimerizációs LED lámpa

  • depurátor

  • kezelőegységemhez pótalkatrészek (lásd lentebb a 4.) pontnál)

  • digitális rtg. feldolgozórendszer ( ez picit drágább szórakozás a többinél)

  • apexlokátor

  • számítógép, nyomtató, vezetékes telefon kézi beszélője

  • intraoralis homokfúvó

    Sokan most azt kérdezik: Hol éri ez meg nekem? Nézzünk megint egy egyszerű példát. Ha véletlenül megsérül vagy csak pusztán elromlik a fotopolimerizációs lámpája és a közelben senki nincs, aki adhatna kölcsön, késő délután felé jár már, a fogászati kereskedők már bezártak. Késő estig szeretett volna dolgozni és ma még sok tömés várna önre. Ekkor előkapja a például nálunk bruttó 35000 Ft-ért vásárolt másik LED lámpáját – ami 1-4 tömés ára – és zavartalanul folyik tovább a munka. (de nálunk már kapható bruttó 35 000 Ft-ért nem fényes, nyomógombos turbina is 1 év cseregaranciával.)

4.) Alkatrész-értékesítés közvetlenül fogorvosoknak
Mi a fogorvosokat felnőtt embereknek tartjuk, és nem azért adunk el nekik a eszközeikhez szükséges alkatrészeket, – sok fogászati importőrrel ellentétben - mert azt szeretnénk, hogy ők maguk szereljék be, hanem azért, hogy a gépeik javítási idejét rövidítsék (hiszen nem kell a szerelőnek a depóból anyagot igényelni) és költségeiket csökkentsék (hiszen a szervizesüknek csak a munkadíjat kell kifizetniük). Mindig a legrosszabbkor romlik el a kezelőegységen valami, de ha a gondos fogorvos szerzi be jóelőre a leggyakrabban szükséges pótalkatrészeket, a legjobb áron, akkor hiába kér a szervizes több munkadíjat az elmaradt alkatrész értékesítési jutalék kiesése miatt, így is pozitív egyenleggel zár kollegánk. Azért egyeztessünk a szervizesünkkel a tervünkről. Vegyünk egy példát, hogy jobban értsük:

1. eset: Szervizesünk veszi meg az új, márkás gyártmányú 6 lyukú, fényes Midwest szilikon tömlőnket 35 000 Ft-ért, és rátesz 5 000 Ft beszerzési díjat, beszereli 10 000 Ft munka- és kiszállási díjért. Végeredmény: fogorvos fizetett összesen 50 000 Ft-ot, a szerelő keresett 15 000 Ft-ot.

2. eset: Fogorvosunk veszi meg a saját új, utángyártott 6 lyukú, fényes Midwest szilikon tömlőjét akár 12 000 Ft-ért (pl. nálunk hamarosan lesz!) és a szervizes most a kiszállásért és munkadíjért 15 000 Ft-ot kér, ő sem jár rosszabbul, de most a kollegának az összköltsége csak 27 000 Ft, vagyis spórolt 23 000 Ft-ot, és esetleg gyorsabban megszerelték az elromlott tömlőjét, mert nem kellett a szerelőnek anyagért mászkálni.

Szerintem fogorvosok által raktáron tartható kezelőegység vagy kézidarab alkatrészek:

(és nálunk jó áron beszerezhetők)

---- rotorok turbinákba

---- 6 lyukú, fényes Midwest szilikon tömlő

---- Alumínium elzárható elszívó/nyálszívó vég

---- 3 utas víz-levegő puszter

---- Pót fényes multiflex kuplung, utángyártott KaVo, W@H, Sirona, NSK

---- Depurátor pót kézidarabja

---- pót LED izzó kuplungba vagy mikromotorba.

5.) Ha turbina vásárláson töri a fejét, vagy sokallja kézidarabjainak fenntartási költségeit

Jó tudni:

  • Ha sokáig szeretnénk használni turbinánkat, akkor nem elsősorban a beszerzési ára, hanem a kopó alkatrész (rotor) ára fog minket „válságba dönteni”. Nálunk van olyan turbina, amelyikhez a gyári rotor bruttó 25 000 Ft!

  • Sokat írok majd a LED égőkről, mert szerintem vétek nem használni őket. Kell egy hét, míg az ember szeme hozzászokik egy más fényspektrumhoz, de utána kánaán! Élettartama 10-szerese a halogéneknek, fényereje több, ára pedig csak 1,5-2x, vagyis átlagosan 6x olcsóbbak! (persze nálunk is kaphatók)

  • Minden kedves fogorvos kollegámnak ajánlom figyelmébe a fényes turbinákat a nem fényesekkel szemben. Óriási minőségi különbséget fog érzékelni a munkájában, ha nem csak a mennyezeti-, orvosi lámpa és (jobb esetben) a lupéja Led fénye világít be a páciens szájába, hanem a kézidarabja is! Most már nem kell fényesre cserélni a Midwest csatlakozású tömlőjüket, mert vannak E-generátoros LED turbinák is, amelyek a rotor forgásával maguk keltik a feszültséget (mint a dinamó, Jedlik Ányos). Nálunk már bruttó  70000 Ft-tól kapható 1 év cseregaranciával!

  • Ha olyan turbinát vesznek, amelyikben LED van, de nem E-generátoros, - vagyis a tömlőn keresztül kapja az áramot - és nem ég az izzó, nem kell megijedni, akkor csak meg kell cserélni az elektródák polaritását a turbina végén vagy a Midwest tömlő kezelőegységbe csatlakoztatott végén, és máris működni fog.

  • Kevesebb a gond, ha a LED izzó a kuplungban van, ott könnyebb cserélni a polaritást és ha az égő kiég 5-10 év múlva, nem kell szerelő a cseréléséhez.

  • Akinek még nem volt LED-es kézidarabja, gondoljon arra, hogy az izzó fényereje egyenesen arányos a rotor forgási sebességével (mint a dinamó) . Turbinánál ez nem gond, de könyök- és egyenes daraboknál zavaró lehet, ha lassú fordulaton nincs fény. Itt is jobb, ha mikromotorban van a LED, ott nincs ilyen fényerő változás. Egy előnyét viszont tapasztaltam a lassító könyökömnél a LED-nek, amikor a duál kötésű ragasztót applikáltam a gyökércsatornába keverőcsőrrel, majd utána még lassú fordulatú lentulóval próbáltam beljebb tekerni, és ha elfelejtettem kikapcsolni a fényt, akkor sem világított a kézidarab, így megúsztam, hogy túl korán kössön meg a dual bond.

  • Ha nem vagyunk multimilliomosok, sokkal jobban járunk, ha nem egy drága, nyugat-európai márkás turbinát veszünk a pénzünkből, és járatjuk napi 6-10 órát, betegek között csak felületfertőtlenítő anyaggal kezelve pár percig, hanem ugyanabból a pénzmennyiségből veszünk akár 4-5 kevésbé ismert márkájú turbinát és használat után steril zacskóban sterilizáljuk. Ha a beteg látja, hogy szinte minden steril körülötte, még a kézidarab is, nagyobb bizalma lesz irántunk. 4-5 ilyen turbina fenntartási költsége még a sterilizálással együtt is kevesebb, mint egy nyugat-európai társának.

  • Ha nem olajozzuk eleget a kézidarabjainkat, ne várjuk, hogy sokáig kiszolgálnak. Mindig csodálkozom, amikor a csak tőlem (elmondásuk szerint) vásárló fogorvosoknál nem fogy a kézidarab olajozó spray. Ha nincs olajozó, fertőtlenítő gépe biztos benne, hogy a kézidarabjait minden szükséges ponton és még a célnek megfelelő végződéssel is olajozza? Azért még egyetlen kézidarab sem ment tönkre, hogy túl olajozták!

6.) Mielőtt a komoly értékű beruházásához szükséges gépek beszerzőjét kiválasztaná
   Mindig gondoljunk arra, hogy minél drágább tartós fogyasztási cikket veszünk, annál nagyobbat bukhatunk, ha nem vagyunk elég körültekintőek. Ha ismerjük a Magyarországon kapható összes hasonló termék tulajdonságát, árát és az elsődleges forgalmazóját, akkor nem járnak úgy mint én, aki túlzott naivitásból 20 %-kal magasabb áron – plusz szolgáltatás nélkül - vettem meg egy rtg gépet digitalizálóval, mert nem az importőrhöz fordultam, hanem egy kollegám által dicsért „fogászati kereskedő”-nek hittem. Nem szabad engednünk a döntést gyorsító erőknek sem, – pl. akciós idő lejárata, utolsó kedvezményes darab, stb. A legkészségesebb eladó az, akitől még nem vették meg az áruját, de aztán...? Ha jól ismerjük a vásárolni kívánt terméket, használtuk már megelégedettséggel vagy megbízható kollegánk javasolja, akkor viszonylag egyszerű a dolgunk, csak meg kell keresni ki árulja a legkedvezőbb feltételekkel, de ez nem csak az árat jelenti, hanem a plusz szolgáltatásokat is pl. garanciális idő, garancia típusa, stb.. Akkor vagyunk igazi gondban, amikor a számunkra megfelelő termékből a fogászati piacon 10-50 féle is van. Melyiket válasszuk? Nekem mindig 3 tényező segített:

1.) a termék várható fenntartási költségei, alkatrészeinek ára, beszerzési idejük

2.) az eladó személye: talán a legfontosabb, ha csak őtőle tudjuk vásárolni az alkatrészeket, mert pl. kizárólagos importőr. Gondoljuk meg jól, hogy szeretnénk-e tőle függeni a következő 5-20 évben. Ha nem vagyunk jó emberismerők – de még ha annak is gondoljuk magunkat, akkor is – vegyünk igénybe objektívebb segítséget pl. grafológus (ha az eladó ad irásmintát) vagy az általunk kívánt géppel hosszabb ideje dolgozó kollegáinktól érdeklődjünk. Ha később be tudjuk szerezni mástól is a leendő gépünk alkatrészeit, akkor a 3.) tényező a döntő

3.) a szervizes személye: Aki mindenhez ért, és mindent elvállal, az valójában semmihez sem ért igazán. Szerintem elvi képtelenség mondjuk 20 gyártó rendszeres képzésein részt venni, és mindenből képben lenni. Aki először fúr (vagy furkál ) aztán kérdez, azt kerüljük el jó messzire. Aki kevesebbet tud nálunk a gépünkről, vagy mellébeszél, azt is.

Ha ad írásmintát, elemeztessük grafológussal. Higgyék el, sokkal olcsóbb, mint amennyit veszíthetünk az ügyön.

Utolsóként: jobban tesszük, ha megpróbálunk a lehető legtöbbet megtudni az általunk használt gépekről. Hogy ne kerüljünk olyan helyzetbe, mint egy fogorvos kollegánk, akinek egy szervizes tanította meg sokadszorra, hogyan kell bekapcsolni a gépét (és a hibáért még akkor is az asszisztensnőjét okolta).

7.) Alacsony árat látunk a termék mellett, mégsem biztos, hogy olcsó?
   Nagyon gyakori, hogy fontosabbnak tekinti a vevő a termék akciós (diszkont) árát, mint magát a terméket, azon belül is a kiszerelését. Ugyanis én nem tekintem azt az árut olcsóbbnak, hiába kérnek érte feleannyit, ha feleannyi anyagmennyiséget tartalmaz! Sokszor nem tudnak, vagy nem akarnak a gyártók jól összehasonlítható mennyiségeket használni. Erre a legjobb példa, amelyet már 15 éve jelzek a gyártók felé: a fotopolimerizációs tömőanyagokat nem tömegükkel kéne jellemezni, hanem térfogatukkal! Szerintem legalább 2 korrekt gyártó cég van a világban, aki őszinte és gyakorlatias ezen a területen és ezért is szeretem őket. Ők a  Japán GC és az Ausztrál SDI !  Ha ismernek kedves kollegák még gyártókat, akik jelzik a tömőanyagon a térfogatot is kérem jelezzék, hadd tegyem közzé!

   Felsorolok még néhány fogászati terméket, amit szeretnek sokféle kiszerelésben gyártani, hogy ezzel is fejlesszék a felhasználó fogorvosok matematikai képességeit:

  • Guttapercha points:  60-100- 120 point/doboz
  • Papír points:               60-100-200-300 point/doboz
  • Gyökérkezelő eszközök (Lentuló, Spreader, Plugger, NiTi tűk) 1 dobozban: 4 vagy 6 db-ot is kaphatunk a pénzünkért !
  • Keverőcsőrök, intraorális csőrök:  1-10-25-50-100 db/csomag 
  • A-szilikonok putty anyaga: 380-450-600-900ml/doboz
  • Keverőlapok: 25-50-60-75-100 lapos is lehet !
  • hígan folyó A-szilikonunkhoz kartusonként (50 ml-enként) hány keverőcsőrt csomagol a gyártó?: 3-4-5-6-12 db-ot?
  • Előkék: 2 vagy 3 rétegű, 60-80-125-150-200-500 db-os

  Ami még zavar és új keletű dolognak vélem, hogy mára már nem mindig igaz, hogy jobban járok, ha valamiből többet veszek. Előfordul, hogy 1 gyártó 1 tipusú termékénél drágább a nagyobb kiszerelés, mint a kisebb pedig egyik sem akciós. Pedig logikailag nem indokolható.

  Érdekes példa az olcsón veszem mégsem járok jól vele tipusra: Ha egy fogorvos 1 zacskó (100 db-os) műanyag poharat használ el átlagosan egy hónap alatt, de mégis a jobb ár, (ami -5 %) miatt vesz egyszerre egy nagy kartonnal (azaz 30 zacskót). Ha kiszámolná rájönne, hogy majdnem 3 évig áll a pénze pohárban és helyet is foglal, lehet, hogy mégsem csinált olyan jó üzletet. Ha ez a pénz magyar állampapírban állna 2,5 évig azzal legalább 13% hozamot realizált volna vagy egy későbbi jobb akciónál alacsonyabb áron vehetett volna. (Az írás 2013 tavaszán volt érvényes! a szerk.)

8.) Rejtélyes weboldalak
   Én megpróbálom mindig beleadni minden tudásomat a munkám végtermékébe (pl. tömések, fogpótlások, weboldal, stb.) és adok hozzá garanciát, adom hozzá a nevemet és arcomat. Nem értem, hogy miért van az, hogy sok fogászati diszkont áruház miért rejti el cégének nevét, arcát, saját nevét, nyilvános adatait (néha még termékének árait is)? Attól, hogy megírják a mobil telefonszámukat vagy egyéb elérhetőségüket még nem esek hasra és nem lesz törvényes a weboldal. Hogyan lehet megbízni egy személytelen internet felületben? Amit rejtegetnek, az nekem gyanús! Mindig azt a választ kaptam, hogy azért nem írják ki az áraikat, mert túl sok az anyagias fogorvos és a konkurens kereskedő, akiket csak az ár érdekel és ők a szolgáltatásaikat is szeretnék megismertetni az érdeklődővel. Szerintem pedig a kereskedői „csalogatás” helyett inkább a minél teljesebb körű információ lenne fontos egy fogorvosnak, hogy eldönthesse egy-egy terméknél csak az árra vagy a szolgáltatásokra is igényt tart. 

Nem csodálkozom, hogy lassan terjed a fogorvosok közt a webes vásárlás:

  • ha a kereskedők 1-2% kedvezményen túl nem tudnak semmi mást nyújtani,
  • ha nem tud a vásárló jobb árakat kapni weben, mint élőben,
  • ha nem tud a vevő online fizetni a fogászati webáruházakban (ez már szinte minden más kereskedelmi területen megoldott probléma, a fogászat területén még csak nekünk van online fizetési felületünk! "2013 nyarán írtam"),
  • ha nem tud bizalommal fordulni a vevő a webes kereskedőhőz, ha nincs fent az oldalon elég információ: a kereskedésről, működtetőiről, termék tulajdonságairól (sok helyen még képet sem találunk), vevő jogairól. Olvasson bele bátran a termékekhez írt információinkba, meglátja majd, hogy mi jól ismerjük az általunk forgalmazott termékeket! Aki segít több releváns információval vagy ha hibát lát jelzi, azt megajándékozzuk. Legyenek interaktívak, megháláljuk! 

Remélem a nálunk vásárlók nem csak az árakkal lesznek elégedettek!

Gondolkodjanak el ezen is a kedves kollegák mikor az interneten szörfölgetnek!

10.) Ki rendelje meg a szükséges fogorvosi anyagokat, kellékeket?
   Fogorvosi rendelőkben jártamban keltemben mindig nagyon elszomorított mikor logikátlan, pazarló, átgondolatlan anyagbeszerzéssel találkoztam. Talán ha ezeket a sorokat olvassák - akire tartozik- , akkor megértik és nem veszik okvetetlenkedésnek. Megértem, hogy egy vezető fogszakorvosnak nem lehet mindennel egy személyben foglalkozni, de ne adjuk az anyagbeszerzést ki a kezünkből, úgy hogy a felelősnek el ne magyaráznánk az alapvető elvárásokat és rendszeresen ellenőrizzük ! Ha nem motiváljuk munkatársunkat arra, hogy hogyan járjon el, ne csodálkozzunk, ha az ország legdrágább árán kapjuk meg a szükséges eszközöket ! Nívós, sok beosztottal működő, nagy forgalmú rendelőkben olyan zűrzavaros helyzetek alakulhatnak ki, hogy azt elképzelni sem tudtam sokáig. Milliós nagyságrendű eltűnt áru, 21000 Ft-ért vett 50 db-os penta keverőcsőr, stb. Egyes kollegáknak van arra idejük, hogy percre pontos jelenléti ívet kérjenek számon és ellenőrizzék, miközben anyagbeszerzési oldalon szerintem havi százezreket dobnak ki az ablakon. Ha nagyon jó emberismerők vagyunk, akkor el tudjuk dönteni ki milyen munkakört tud sikeresen ellátni, ha nem akkor jobban tesszük, ha sokszor ellenőrizzük a munkafolyamatokat vagy külső segítséget kérünk - pl. grafológus, pszichológus-  nem szégyen! 

10.) Lokálpatriotizmus
   Minden egyes tettünk egy erkölcsi megnyilvánulásunk is: pl. kit támogatunk vásárlásainkkal. A természetes (=minőség és erkölcs talaján kialakuló) szelekció jót tenne sok szakmának a mesterséges (= tőke és erkölcstelenség árán) szelekcióval szemben. Ne engedjük, hogy ha már a fogászati anyag és gép gyártás 98% külföldön zajlik, a kereskedés haszna is külföldi tulajdonú cégekhez vándoroljon, az adóról nem is beszélve! Ne engedjék, hogy fogászati kereskedelmi multinacionális cégek talicskával tolják ki az önök által befizetett pénzt az országunkból, magukat trükkösen éveken át veszteségesnek feltüntetve! ( Akink nem inge ne vegye magára!) Itthon is fognak találni európai, akár világszínvonalú gyártókat, szolgáltatókat, kereskedőket. Ne a termék kedvezőnek tűnő ára legyen az egyetlen mozgatórugónk, hanem egy kis leleményességgel és kevés munkával nézzünk körül a piacon és fogunk találni még jobb árakat, tisztességesebb cégeket, lehetőségeket is. A világban azok a sikeres népek, amelyek összefognak és nem engedik elherdálni a megtermelt kincseiket (pl. kiművelt emberek, föld, nyersanyag, stb.). Sohasem késő ebbe az irányba erőfeszítéseket tenni!

11.) "Enyhe" csúsztatások
  Kis gyűjtemény kereskedők nem tökéletesen valóságot fedő megnyilatkozásaiból:

  • Alacsony árréssel dolgozunk.... (Nehogy megsajnáljam már. Vajon igaz lehet ez a mondat részlet, ha tudjuk, hogy Dániában ugyanazt az 50 db keverőcsőrt 2691 Ft-ért adja, amit Magyarországon 3990-5790 Ft-ért? Ettől a cégtől magyar fogorvos csak magyar áron vehet, pedig a környező országokban a legtöbb termékhez az ottani fogorvosok alacsonyabb áron jutnak hozzá. Mégis tud 65%-os kedvezménnyel árulni alacsony árrés mellett?)
  • Hihetetlen, hogy az ár verhetetlen! (Minden árat meg lehet verni,ezt is. Saját maga magyar árait veri meg más országoknak szóló kiadványaiban. A cég már levette a jelmondatát és módosította, lehet, hogy a mi hatásukra is? Állításuk szerint nem miattunk...  wink)
  • Legtöbb termékünk Európában készül.... (Ez mit takar 1%-át vagy 50,1%-át esetleg 99%-t az áruiknak? Ezt miért kell hangsúlyozni? Netán kiderült, hogy mégsem? Vagy az Ázsiából származó termékekre ferde szemmel fog nézni a fogorvos?)
  • Német (vagy svájci) minőség!... (Ez mit is jelent? A gyártósort vagy az alapanyagot a kínai vagy egyéb ázsiai gyártó lehet, hogy német vagy svájci licenc alapján készítette vagy vette? Hogyan lehet az ilyen termék Európa egyik legolcsóbbika, ha minden épelméjű ember tudja, hogy milyen drága minden valóban svájcban készült termék?)
  • Saját termék.... (Mitől saját, hogy az importőr átnevezte, hogy ne derüljön ki a forrása a konkurencia és a "kínafób" fogorvosok számára?)

  Remélem legtöbben el tudják fogadni a szöveges tartalmunkat és megértik, hogy a célunk a fogászati és fogászati kereskedelmi szakma jobbá tétele és nem a pocskondiázása! Csak mert mi írunk a hibákról még nem gondoljuk, hogy ez az általános gyakorlat. Csak úgy lehet szakmákat jobbá (szakmaibbá, erkölcsösebbé, színvonalasabbá) tenni, ha a hibákról is beszélünk, feltárjuk az okokat és amit lehet megoldunk: pl. fogorvosként igényesek vagyunk (jó értelemben) és kerüljük a dilettáns szolgáltatókat még ha az fogorvosnak vagy esetleg kereskedőnek nevezi is magát!  Aki engem egyszer átvert, azzal én többet nem léptem kapcsolatba! Javaslom ezt mindenkinek! Legyen annyi tartás mindenkiben, hogy nem enged a lustaságnak, gyávaságnak!

12.) Az általam jó szívvel ajánlott fogászati szervízes cégek (a jó példák, hátha ragadósak!)
Engem az alább említett (igazi) szakemberek sok év alatt meggyőztek hozzáértésükről, jóindulatukról, ezért reklámozom itt őket:

Verebes László  (mobil:06309356325)

                Elszívók javítása, értékesítése.

Blondent '99 Kft.: Bolyos Attila (+36-30-975-3043) Chirana, A-dec és Dentech székek szervize

Aki a weboldalam minden egyes sorát elolvassa, biztos vagyok benne, hogy kevesebb pénzt fog feleslegesen az ablakon kidobni ! Sok sikert további munkájukhoz és ne feledjék:

(+1)

Nil nocere!